Jag hade först tänkt att lägga stenplattor från grinden upp till vår sommarstuga, har grävt ut så att man skulle kunna börja med detta. Men nu har jag kommit på att det är mycket snabbare och enklare att lägga singel. Jag har gräsmatta på båda sidor av gångvägen så frågan är hur man skall hålla singeln på plats så att den inte hamnar på gräsmattan. Funderade på kantsten eller brädor för att dela av med, men sen fick jag ett förslag om att bara lägga singel utan att dela av med något alls. Har någon erfarenhet av detta? Möjligen går det bra att lägga singel bara man ser till att inte fylla på helt upp till gräsmattekanten?
 
Kanske nåt kantskydd av metall/plast?
 
Det vore kanske bra, har någon en länk/förslag till en specifik produkt?
 
tackar så mycket för alla tips :)
får kolla lite, är ganska viktigt att man inte kan göra illa sig på dom kanterna jag väljer då ju även barn springer både på grsämattan och på den gångvägen med singel som jag skall lägga.
 
Vi använder byggtimmer för att separera uppfart o parkeringsplats från trädgården.
Byggtimmret har vi i vissa fall även lagt i 2 lager för att kunna bygga upp rabatter mot små sluttningar.
Byggtimmret är förankrat i jorden med 60-80cm armeringsjärn som borrats igenom stocken så att den inte kan glida.

Vidare använder vi makadam istf singel då gruset har så dålig bärighet
 
tack för tipset...undrar om man skulle kunna lägga makadam först och sen singel för att få bättre bärighet? ser nog snyggare ut med singel i och med att detta är en kolonistuga med en mindre tomt ochn ingen garageuppfart...
 
Singel har fördelen att man hjälpligt kan gå barfota då det inte är så vasst som makadam.
Snyggare.. smaksak .. makadam har väl en mer enhetlig färg än grus som kan vara en röra av flera olika bergarter.

Tror inte det funkar i praktiken o skikta grus o kross, kommer nog att blanda sig med tiden
 
lutar åt vanliga trallbrädor som gräsmattekant...både billigt, hållbart och ganska snyggt tycker jag...sen är det bara att fylla på med singel... :)
 
kullersten från naturen(eller kanske grustaget) kanske funkar för dig om det är en "lantlig" tomt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.