Hej,

Någon som har en video eller förklaring till hur man enklast räknar ut vart de översta brädorna ska kapas på ett pulpett tak?

Vet att taket har en 8 graders lutning och kan ställa in sägen på detta men hur vet jag vart jag ska kapa för att panelen ska passa
 
Tomture61
Deki90 Deki90 skrev:
Hej,

Någon som har en video eller förklaring till hur man enklast räknar ut vart de översta brädorna ska kapas på ett pulpett tak?

Vet att taket har en 8 graders lutning och kan ställa in sägen på detta men hur vet jag vart jag ska kapa för att panelen ska passa
Du får nog förklara lite mer noggrant vart de översta brädorna befinner sig , är det ytterpanelen (lodrät) eller är det råsponten på taket (vågrät) eller vad ?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Du får nog förklara lite mer noggrant vart de översta brädorna befinner sig , är det ytterpanelen (lodrät) eller är det råsponten på taket (vågrät) eller vad ?
Liggande panelerna som möter takets vinkel
 
  • Vit trähustillbyggnad under konstruktion med synliga reglar och svart takmaterial mot blå himmel med moln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Nu har jag ej byggt med liggande panel men så här är det gjort på mitt garage . Dvs om det inte är tajt mot undersida mot taket så gör det inte så mycket.
 
  • Gult trähus, vit taklist, blå himmel, skuggor, soligt, arkitektoniska detaljer, ljusspel, kablage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.