Hej,
Hittade en tråd som liknade den här fast det handlade mer om hur frågeställaren hade lagt värmekabeln.
Här kommer mitt bekymmer. Det är första gången jag flytspacklar så det blev struligt.

Jag hann inte med att skrapa fram golvbrunnen på ett bra sätt innan flytspacklet härdade så det blev ett väl brant fall intill golvbrunnen. Till saken hör att jag fick även bakfall på ett annat ställe på golvet och där har jag lagt på golvspackel som rekommenderades av Bauhaus. (Dock ej Bauhaus eget märke). Där blev jag rådd att använda primer vilket jag gjorde och tyckte att det fäste sämre.

Har tidigare frågat på Bauhaus och fått olika svar på om jag behöver lägga primer imellan, om jag sätter dit en Purus förhöjningsring och flyter på igen. Sen är det också det här med skarven som blir när man häller på flytspackel på ett begränsad area. Jag fann att om man tar en blöt svamp och typ tvättar bort kanten så ser det i alla fall okey ut. Att fixa skarven med stor murslev vart inte bra
Vad tycker ni som är erfarna.

Måste man ha primer emellan samma fabrikat av flytspackel eller räcker det med att fukta ytan och hälla på nytt?

Är det okey att tvätta bort flytspackelskarven med en fuktig-blöt svamp?

PB
 
Sätt dit en förhöjningsring och flyt om hela badrummet, så hade jag gjort iaf.
En annan sak att göra är att använda annan sorts spackel och dra ut där det finns bakfall. Uzin 182 är ett bra spackel för det ändamålet.

Om du flyter om allt ihop så kör ett lager primer innan och låt det härda in riktigt innan du flyter. Annars finns det risk att det nya lagret blir som en "kaka"

Lycka till :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.