Vägg förberedd för putsning i rum under renovering med bortslipad färg och synliga betongytor.

Jag har slippat bort gammal färg och nu är tanken att påföra ett nytt tunt lager puts för att få en jämn yta.

Jag har sneglat på weber Base 135 putsbruk c hand? Som jag tolkar det så behöver jag inte armera?
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Hej! Jag ska göra samma sak som du! Hur gick du tillväga för att på en jämn yta att måla på ? Ha det bra
 
Hej jag skulle rekommendera finja gipsputs mycke mer lättarbetat Med vänlig hälsning, Tobbe
 
T Träabetare skrev:
Hej jag skulle rekommendera finja gipsputs mycke mer lättarbetat Med vänlig hälsning, Tobbe[/QUOTE
Okej fungerar det i källare alltså ? Mvh Joel
 
Gipsbruk slås på eller spacklas upp efterarbetes med filtbräda eller kvastas beroende vilken färdig yta du vill ha behövs inte armeras/nätas i normala fall
 
J Joel_larsson skrev:
Hej! Jag ska göra samma sak som du! Hur gick du tillväga för att på en jämn yta att måla på ? Ha det bra
Fukta underlaget ordentligt sen förde jag på bruk med en Putsslev nerifrån och upp. Inte för bred skulle nog tippa på en ca 30-40 cm bred Putsslev. Efter en stund när det legat på väggen så får man skura ihop så det blir en enhetlig struktur. Gäller å ha lite tajming här. Ska ha brunnit lite men inte för mycket. Du blöter ner putsbrädan och tar bort överflödet från svampen. Byt vatten rätt ofta.

Det är inte lätt å få en gipsväggstruktur till finish för en rookie som jag så jag valde att måla på en utjämnade murfiller med sand i så det blev en struktur.

Kan ta några foton så får du se hur mitt blev
 
  • Gilla
johannord
  • Laddar…
Det kan du använda i källaren
 
Vägg med grov struktur och ojämn målning, synliga elledningar och del av träskiva nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverad vägg och fönsterkarm med synligt dagsljus i ett modernt hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Superfint resultat, är själv i startgroparna för ett liknande företag, vad var det för murfiller med sand som du använde?
 
J johannord skrev:
Superfint resultat, är själv i startgroparna för ett liknande företag, vad var det för murfiller med sand som du använde?
https://www.fargvaruhuset.se/sv/art...OWz4-kq_8qPyA174jlvpSJhZs217kL0RoClNwQAvD_BwE

Det stod att man skulle korsmåla för bästa resultat men efter att ha gjort det på grunden på utsidan så tycker jag inte att det blev bra. Jag kommer inte ihåg om jag rollade insidan men jag tror det. Kommer rolla på det när jag ska fortsätta på grunden iaf.
 
  • Gilla
johannord
  • Laddar…
P Phasio skrev:
[länk]

Det stod att man skulle korsmåla för bästa resultat men efter att ha gjort det på grunden på utsidan så tycker jag inte att det blev bra. Jag kommer inte ihåg om jag rollade insidan men jag tror det. Kommer rolla på det när jag ska fortsätta på grunden iaf.
Precis den produkt jag satt och tittade på :D.
 
J johannord skrev:
Precis den produkt jag satt och tittade på :D.
Den är riktigt tjock å go den färgen. Jag gillar den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.