Hej,

Jag har rivit en vägg i lägenheten och efter det blev det en öppning mellan kök och vardagsrum i golvet. Just nu ligger ett klickgolv av laminat och min önskan är att istället för att lägga golvtröskel där över klicka om golvet över öppningen.

Nu till problemet, när jag klickade upp en skiva i köket och en i vardagsrummet såg jag att de som lagt golvet tidigare inte lagt sidan man klickar i nästa skiva på samma sätt i vardagsrum och kök. Min idé tidigare var att klicka upp hela delen i köket från att man får en trappliknande formation i vardagsrummet och sen klicka om ända ner till väggen i köket. Men nu när jag såg att det är klickat olika i kök och vardagsrum innebär det då att jag måste klicka om allt i vardagsrummet för att få det ligga likadant eller finns det någon enklare lösning?
 
  • Upprivet laminatgolv som visar olika klickanordningar i ett kök och vardagsrum med texten "Mot köket".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning i laminatgolv mellan två rum med olikriktade klickskarvar och synlig underlagsskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning i golv där vägg rivits, med klickgolv av laminat på varje sida som inte möts korrekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte skarven under den tidigare väggen kapad då? Svårt att se på bilderna..

Det är ofta svårt att riva upp ett tunt laminatgolv utan att skada klickfogarna, vilket gör en återmontering svår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.