R
För ca 4 år sedan la jag parkett/ klickgolv i köket men nu har jag drabbats av en vattenläcka som gjort att golvlängorna längs med diskmaskin och de närmast kökssåpen blivit skadade (mögliga under enligt besiktningsman). Min fundering är då om de går att bryta upp ett parkettgolv där de är skadat längs med diskmaskin och skåp, de är i princip bara en rad som behöver bytas. Går de eller sabbar man de brädor som man låter ligga kvar? Var ska man börja med att bända?

Det är detta golv jag lagt:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...arkettgolv-3-stav-butiksvara/13435/ask-3-stav
 
Redigerat:
R
Roland112 skrev:
För ca 4 år sedan la jag parkett/ klickgolv i köket men nu har jag drabbats av en vattenläcka som gjort att golvlängorna längs med diskmaskin och de närmast kökssåpen blivit skadade (mögliga under enligt besiktningsman). Min fundering är då om de går att bryta upp ett parkettgolv där de är skadat längs med diskmaskin och skåp, de är i princip bara en rad som behöver bytas. Går de eller sabbar man de brädor som man låter ligga kvar? Var ska man börja med att bända?

Det är detta golv jag lagt:
[länk]
Nån?
 
Du får ju plocka upp det från det hållet du avslutade om du vill göra det smidigt.
 
Det går även att plocka upp från "fel" håll. Golvet behöver få lyftas något från underlaget, säg de tre fyra raderna närmast raden du ska ta bort. Du behöver mao ta bort sockellisten på sidorna/ändarna av raderna du ska ta bort.
 
R
Ok, tack, ja får göra så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.