Man står i ett soligt uterum med möbler och fönster runt om, redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej. Jag undrar hur jag bör gå tillväga för att lägga golvmatta i ett oisolerat uterum som detta.
Se bild!

Jag har tänkt lägga reglar och skruva golvspånskivor och sedan lägga mattan.
Är lite osäker hur spånskivorna skulle hantera klimatet bara.

Hur hade ni gjort?
 
Redigerat:
Eller skulle man rent av kunna fylla i fogarna med sand och sedan lägga mattan direkt på?

Vet att det finns mattor gjorda för uteklimat.
 
A
Den lösningen hade brorsan i sitt uterum när han köpte hus. Det luktade fruktansvärt när dörrarna varit stängda, så vi bröt upp det. Hela skiten var murken och rutten och möglig.
 
Scouten skrev:
Den lösningen hade brorsan i sitt uterum när han köpte hus. Det luktade fruktansvärt när dörrarna varit stängda, så vi bröt upp det. Hela skiten var murken och rutten och möglig.
Hm tack för input.. Gissar att du syftar på lösningen med reglar och skivor?
Då kanske det är bättre att lägga mattan direkt på stenarna
 
A
Ja, precis. Mattan direkt på stenarna är säkrare, det tror jag, men jag tror samtidigt att med den lösningen, så kommer du känna och se stenarna genom mattan ganska snart… Jag gissar att du inte vill armera och gjuta?
 
  • Gilla
tumboerik
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Kan du inte lägga ut plastplattor mellan sten matta för att få till isolering mot sten och lite andrum för mattan? Är nog enklare än reglar/skivor samt bygger mindre höjd

Denna typ jag tänker på:
[länk]
Det var en bra tanke! Så får det nog bli..
Tack för det!
 
Kolla på bergo och se om du inte hittar något som funkar utan en extra matta ovanpå. De haŕ t ex haft en platta som är i princip slät på ovansidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.