Hej,

Håller på och lägger ett laminatgolv för första gången och har väl inte gjort en "plan" för allting innan :) hur som helst har jag lite problem då jag har en eldstad med ett gnistskydd och funderar på hur jag ska lägga golvet där, idéer jag kommit på är:

1. bända upp plåten och försöka lägga golv under
2. Skära bitarna så de passar så "gott det går" (känner mig inte tillräckligt säker på sågning för att få det riktigt snyggt)
3. Låta golvbitarna falla så "nära det går" och sedan flytspackla resterande delar upp till samma yta som golvet och sedan måla eller lägga någon dekor som gör att det smälter in med golvet.
4. Såga enligt bästa förmåga och sedan skaffa någon tjock list som får gå runt med hela gnistskyddet och täcka upp för min fult sågade kanter

Är tacksam för alla förslag :)
 
  • En del av ett mörkt gnistskydd som möter ett ljusare laminatgolv med synlig fog och skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående laminatgolvsläggning vid en eldstad med gnistskydd och olika golvytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
PeterVonLing PeterVonLing skrev:
Hej,

Håller på och lägger ett laminatgolv för första gången och har väl inte gjort en "plan" för allting innan :) hur som helst har jag lite problem då jag har en eldstad med ett gnistskydd och funderar på hur jag ska lägga golvet där, idéer jag kommit på är:

1. bända upp plåten och försöka lägga golv under
2. Skära bitarna så de passar så "gott det går" (känner mig inte tillräckligt säker på sågning för att få det riktigt snyggt)
3. Låta golvbitarna falla så "nära det går" och sedan flytspackla resterande delar upp till samma yta som golvet och sedan måla eller lägga någon dekor som gör att det smälter in med golvet.
4. Såga enligt bästa förmåga och sedan skaffa någon tjock list som får gå runt med hela gnistskyddet och täcka upp för min fult sågade kanter

Är tacksam för alla förslag :)
Ta bort plåten och låt golvet gå ut till det gamla golvet och sen tillbaka med plåten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.