Vi har sådant där typiskt gammalt ekgolv. Vet inte vad det heter, men bifogar bild. Det börjar krackelera och "problemet" ligger i att detta golv går under och mellan olika saker i rummet (t.ex tramma m.m) så det känns bäst att lägga nytt golv ovanpå.

Jag har kollat att trösklar och dörrar så att inget påverkas eller är i vägen. Det är relativt rakt på faktiskt.

Är det något speciellt att tänka på att lägg golv ovanpå ett annat golv?
Eller är det bara som vanligt med en mellanmatta av skumplast?

Tanken är att lägga vanligt laminatgolv som det är i resten av huset...
 
Det är bara att lägga....
 
Hör köpt golv nu, blev ett trägolv.

Nuvarande gamla golvet är lite knarrigt närmre trappan, vad kan man göra åt det?

Eller kan jag börja lägga ovanpå och knarret kommer minskas ner pga cellplastmattan och att tyngden nu sprids ut av nya golvet?
 
Är ekgolvet ojämnt? laminat är ganska känsligt för ojämnheter. du kan få ännu värre knirr om laminatet läggs på ett ojämt underlag. det som händer är att skarvarna knirrar när golvet sviktar pga ojämnheter. har själv haft detta problem.

Detta problem kommer efter ett tag. mycket irriterande!
 
Du bör kunna hälla lim i skårorna som får ligga ett tag. Sådant gör iaf susen trappor.

Ekgolvet är ojämt jepp. Kanske sjunkit ner ca 5 mm på en del 2-3 stället på 27kvm rum. Det syns utmed listerna att golvet inte är jämt o platt.

Funderar på vad jag ska hitta på.
 
Kan ju meddela att golvet blev KANON! RIktigt stabilt och allt knarr har försvunnit!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.