Tänkte lägga klinker i detta lilla rum på 4 kvm. Jag är nybörjare på det. Vad skall jag tänka på? Plattan är slät och fin.

Vilken linje skall jag utgå från? Dörröppningen?

Utanför rummet är en stor hall som nu är betonggolv.

vilken storlek på plattor är lättast att lägga?

Viktigt för mig att konstruktionen kan andas då jag precis putsat om rummet och målat med äkta silikatfärg.
 
  • Ett litet tomt rum redo för klinkerläggning, med släta vita väggar och ett betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom förmodligen finns ingen rak vägg hade jag gjort ett kryss mitt i rummet och fått kapningar på alla väggar i ungefär samma storlek.
 
  • Gilla
Villa1949
  • Laddar…
Även tips på nödvändiga verktyg till skapligt pris är välkommet.
 
V Villa1949 skrev:
Även tips på nödvändiga verktyg till skapligt pris är välkommet.

La precis klinkers i golvet i ett rum i källaren för första gången, men då golvet var ganska ojämt och mycket lutning mot brunnen valde jag små plattor då det är enklare, köpte det mesta på jem o fix, plattor och fix. Mätte upp och kom fram till att rummet är ganska rakt så började i ett hörn, blev bra!:)
Nyinstallerade små klinkerplattor på ett källargolv med verktyg och renoveringsmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade klinkers på ett ojämnt källargolv med verktyg och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade små klinkerplattor på ett källargolv med viss lutning och en brunnskant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade klinkerplattor i ett källarrum med synliga vita fogar och del av vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder