Hej, ska lägga klickgolv i hallen och köket.

Det har legat klinkers där innan, har nu lyft bort alla plattor men nu är allt skit kvar på golvet, hur ska man göra med dessa ojämnheter? måste man slå bort allt eller det finns nåt att göra?
 
Tyresö
Hyr en diamantslip och slipa bort det. Tänk på att täta dörrhålet - det dammar nåt för djä#"%
 
det var det jag var rädd för :(
 
Antingen kan du ta bort underlaget, dvs gips eller spån. Om det är betong så är det slipa eller "flyta" upp ett tunt lager med flytspackel som sedan blir det nya underlaget.

Slipa är det som är jobbigast och mest tidskrävande, men också billigast.

Jesper
 
Har redan tidigare i flertalet trådar rekommenderat Protools saneringsfräs eller likvärdig maskin till denna typ av arbete eftersom den sparar enormt med tid och kopplad till dammsugare så dammar det inte speciellt mycket alls.

017518791910.png
 
Tyresö
Paul-Staffanstorp skrev:
Har redan tidigare i flertalet trådar rekommenderat Protools saneringsfräs eller likvärdig maskin till denna typ av arbete eftersom den sparar enormt med tid och kopplad till dammsugare så dammar det inte speciellt mycket alls.

[bild]

Menar du att man vågar chansa och koppla en sån till min frus svindyra Nilfiskdammsugare, med tanke på att betongdamm dödar allt som har med elektriska maskiner och axellager som finns?

Hur säker kan man vara att dammpåsen inte släpper igenom det riktigt finkorniga dammet rakt in i fläktmotorn?
 
Ha ha ha... det är väl bara att köpa en ny dammsugare till henne då...
Du behöver väl en dammsugare att städa firmabilen med... ;)

Skämt åsido så får ju dammsugaren vara avsedd för ändamålet och jag har aldrig haft några problem när fräsen är kopplad till min Festoolsugare iaf...
 
Tyresö
Paul-Staffanstorp skrev:
Ha ha ha... det är väl bara att köpa en ny dammsugare till henne då...
Du behöver väl en dammsugare att städa firmabilen med... ;)
Dammsugaren är inköpt som min "städa ur företagsbilen-damsugare"..hehe
 
Tyresö skrev:
Dammsugaren är inköpt som min "städa ur företagsbilen-damsugare"..hehe
Huuuuur kunde jag veta det... ;)
 
kan meddela att jag hyrde en rondelslip och fixa till golvet. så nu ska man väl damma i 3 månader... haha
 
...och damma hade du i princip sluppit om du istället hyrt ovanstående typ av maskin... ;)
 
hyrde på bauhus och de hade inte såna hemma. och hade bara tid att fixa igår så därför blev det denna.


Och att dammsugaren på maskinen gick i sönder gjorde inte saken bättre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.