Hej! jag har ett hus med källare från -61 och jag ska lägga in ett golv i källaren. Underlaget är betong som det är lagt byggplast och sedan spånskiva på, kan man lägga ett klick golv på det eller bör man ta bort allt och se hur det ser ut under?
 
Alltid bäst att kolla vad som finns under om du inte själv har gjort grundkonstruktionen, vore synd om det blir problem när du lagt in ditt nya golv...Jag har lärt mig någonstans att plastfolie på källargolv inte är en lyckad konstruktion men det är bara en magkänlsa..
 
Redigerat:
Altt beror nog på hur pass mkt fukt du har i ditt källargolv, fukt finns ju alltid. Den fukt som alltd finns under en källare måste kunna komma upp någonstans. Jag har sett i en artikel i Gör Det Själv för några nummer sedan en bra beskrivning och de gav möjlighet till luftning längs väggarna så fukten kunde komma ut där.. Platon matta kanske inte är helt tokig.. i artikeln från allt om bostad skriver de "och passar bra i källaren där det är mindre slitage och liten risk för fukt." som sagt du får nog kika på just din källare och en liten titt under befintlig konstruktion låter smart.
 
Jo jag ska riva ut det gamla och se hur det ser ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.