Köpte en ny bordsskiva i massiv ek, återanvände underredet som jag gjort vid tidigare byten av bordsskivan. Den här gången sket det sig kan man lugnt säga. Tydligen är denna skiva något tunnare än de tidigare, vilket jag glömde kontrollera innan jag började dra fast alla 13 skruv i skivan...

Så när jag vände upp bordet möttas jag av 13 st fina hål i min nya fina bordsskiva. Det var en jävla tur att bordet låg på kartongen, annars hade jag haft lika många hål i parketten.

Jag har självklart bytt ut skruvarna till kortare men hålen återstår, så har ni några tips på hur jag snyggast räddar detta bord? Skapligt less just nu..
 
  • Texturerad mörkbrun träyta med mörkare ådror och några små nötta fläckar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alatan Alatan skrev:
Köpte en ny bordsskiva i massiv ek, återanvände underredet som jag gjort vid tidigare byten av bordsskivan. Den här gången sket det sig kan man lugnt säga. Tydligen är denna skiva något tunnare än de tidigare, vilket jag glömde kontrollera innan jag började dra fast alla 13 skruv i skivan...

Så när jag vände upp bordet möttas jag av 13 st fina hål i min nya fina bordsskiva. Det var en jävla tur att bordet låg på kartongen, annars hade jag haft lika många hål i parketten.

Jag har självklart bytt ut skruvarna till kortare men hålen återstår, så har ni några tips på hur jag snyggast räddar detta bord? Skapligt less just nu..
Hej. Det finns vaxer som stelnar när de torkar som jag vet att man kan laga skador i golv med. Brukar säljas i set med lite olika färger som går att blanda för att hamna rätt. Pillrigt ja, men blir nog snyggast resultat tillslut.

Ex detta
 
  • Gilla
Alatan och 1 till
  • Laddar…
K
En variant är att du slipar till smala stickor av ek, likt en tandpetare fast kon/kilformad och sen kör ner i hålen med trälim. Såga av dom en mm ovanför bordsskivan och slipa sedan ner den så den livar med bordsskivan.
 
  • Gilla
Alatan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.