Hej jag vänder mig till detta eminenta forum som vanligt när jag ska ge mig in på okänt område.
Jag byggde ett kök med ny vägg med hjälp av er. Tusen tack det blev bra fint och stabilt.
Nu ska vi ta oss an hallgolvet som ligger på sand ( lgh från 65) Vi behöver byta golvspån då vi ska lägga ny klinker. Det gamla golvspånet har plastmatta, klinker och laminat i en salig röra och i fel färg ;-).

Jag önskar tips och råd av er som har gjort detta eller har tips. Jag har försökt läsa allt upptänkligt i ämnet men man kan alltid lära sig mer. Hallen blir träning inför vardagsrummet var golv är hela havet stormar.

Tackar på förhand.
 
BirgitS
Till att börja med kan det vara bra att skicka in prov för kontroll av asbestinnehåll eftersom plastmattan kanske är limmad med asbesthaltigt lim.

Är det problem med att det sviktar eller kan golvspånet vara kvar?
 
  • Gilla
Tihali
  • Laddar…
Tack för rådet. Golvspånet sviktar betänklig på flera ställen. Vi la ett laminatgolv på plastmattan för 15 år sedan och det brukar lukta rejält illa av plastmattorna när man tar bort laminatgolv från dem. Tanken var att skära mattan i delar och sedan sätta sänksågen i själva spånet under så sliter vi inte så mycket i mattan. Jag ska kolla var jag kan skicka in asbestprov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.