Vi renoverar en bostadsrätt från 92 och lägger just nu nytt golv då det tidigare ligger plastmatta.
Vi fastnade i hallen där det idag sitter en lucka till krypgrunden och behöver råd om hur man kan göra här för att få en snygg lösning.
Tack på förhand // Simon
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad lägger ni för golv? Kan man inte bara lossa listen på luckan och lägga samma golv på. Sen monterar man dit listen igen.
 
Samma procedur med handtaget också, såklart
 
Vi vill väl mer få bort den befintliga listen så det blir ett snyggare helhetsutseende utan att det sitter en massa lister överallt.
Vi tänkte lägga laminatgolv just i hallen.
Min tanke är att ta bort listerna helt och ha en gummitätningslist mellan (typ svart) så det blir diskretare.
Så ofta som man springer i krypgrunden så lär det ju inte slitas.
 
Kollar om det går att få svar i den här gamla tråden. Jag har en likadan lucka i min hall, hur löste ni det med er lucka? Har ni möjligen någon bild på hur det blev?
 
S Simonfransson skrev:
Min tanke är att ta bort listerna helt och ha en gummitätningslist mellan (typ svart) så det blir diskretare.
Det borde ju vara lätt att måla aluminiumlisterna i en färg som passar.
Enkelt, och sedan är det diskret och fint så det bör duga!
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det borde ju vara lätt att måla aluminiumlisterna i en färg som passar.
Enkelt, och sedan är det diskret och fint så det bör duga!
Vill gärna slippa aluminiumliaterna helt. Oavsett färg. De står upp även med en matta ovanpå och jag tycker de är eländigt fula.
 
nikasp
Vi har en lucka i ett tidigare barnrum till krypgrunden. Man får lyfta ut luckan i två eller tre delar och golvet är sågat med millimeterprecision så man tänker inte på att den finns där.
 
  • Gilla
Annafixar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.