Vi har rivit upp vårt golv i sovrummet (pga av fukt som kommit in genom en spricka i plattan) Först låg det ett trägolv, sedan golvspånskiva sedan plutonmatta sedan någon slags glasfiberduk som låg direkt på betonggolvet (huset är byggd på platta på mark 1974).
På betonggolvet är det rester av mattlim och lite matta, som inte luktar sådär jättegott.

Frågan är nu hur vi får bort mattlimmet som luktar?
Finns det någon slip att hyra? I så fall efter man slipat skall man behandla golvet innan man lägger på allt igen?

Hur skall vi lägga nytt golv på betongen? Är det först "glasfiberduk" plutonmatta och sedan spånskiva eller har det kommit andra normer? (detta var gjort 1984)

Var får jag tag i duken (vet ni vad den duken heter) plutonmatta till inomhus till ett bra pris?

Många frågor blev det men jag hoppas ni kan hjälpa mig!

Tack på förhand/
 
Redigerat:
obibobi skrev:
För att få bort limrester, se mitt "recept"
[länk]

Det heter Platon-matta. Lättare att söka på med rätt stavning.
Tackar för tipset, men det är lite föe mycket kemikaler och lukt för min del;-)
Jag hyrde en betonggolvslip på Cramo för ca 250 kr och köpte till en "sandpappersskiva" för ca 200kr. Ca 1 timma tog det så var allt borta. Bra kraft i de grejerna :) man lär sig tekniken efter ett tag.
Min stackars granne låg på knä i tre dagar med handsslipmaskin:)

Det dammade inte alls så mycket som jag trodde det skulle, det räckte med munskydd och mössa, ingen damsugare behövdes undertiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.