Hej!

Skall till våren riva alla golv och frågan är hur jag skall lägga det nya.. Vill helst inte ha några trösklar någonstans förutom till badrummet. I dagsläget ligger bef golv "fel", dvs jäms med fönstren enl blå pilar. Jag är inne på att lägga de nya i ljusets fallrikning, dvs enl gula pilar. Rätt beträffande ljuset, men fel då det inte kommer i "husets riktning".

Det gula alternativet tror jag även blir enklast att lägga? Har inte bestämt om jag skall lägga klick eller trägolv ännu, men i fallet med klick borde man då (med gul riktning) börja i högra hörnet i köket?

Någon som har andra synpunkter? Skall jag fortsätta med blå plan eller lägga det enl gula pilar? Tror man upplever huset bredare (iaf i den smala hallaen?) om det ligger gult?

?????

mvh
 
  • GOLV.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. Som jag förstår så har du inga bjälkar att ta hänsyn till. Du får en bredare känsla om du lägger dom i den gula rikningen. Rummen blir bredare och inte så långa. Jag tror att det kan bli bra åt det gula hållet.
 
Hejsan!!
Nepp, inga bjälkar, 70tals LB-hus med golvspån:)
 
Hade du tänkt att lägga ett sammanhängande golv i hela huset? Eftersom golven rör sig en del kan de inte vara hur stora som helst. Det kan säkert variera, men det brukar vara nåt i stil med max 10 meter. Du får kolla instruktionerna till just ditt golv.
 
Ah.. hade jag inte tänkt på.. ytan mäter 12x8 meter så det kanske blir i saftigasre laget.. ? En eller två "avdelningslister" kan jag väl tänka mig. Kan kanska placera dem enl röd markeing på bilden? Det borde väl ta bort ev spänningar i golvet?
 
  • untitled.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.