Hej alla

Tänkte lägga golv i ett rum i källaren som just nu är målad betong.
Inga synliga tecken på fukt eller konstig lukt. Kan även nämnas att detta rum tidigare varit kallförråd i många år.

Golvet jag tänkt är en heltäckningsmatta samt dra in element för uppvärmning.

Nått speciellt att tänka på ?

(Ingen plats att gjuta in golvvärme då det är lågt i tak samt bottenplattan inte så tjock att jag kan bila ner det som krävs för att isolera neråt)
 
Ett tips är att välja en matta som inte är tät, så eventuell uppträngande fukt inte blir instängd.

Finns idag ganska ok utomhusmattor (tycker iaf jag) som passar bra för ändamålet. Finns en grå variant på bauhaus med heltäckningsmatte-look och små gummidistanser under. Dessutom billig.
 
Perfekt, ska ta mig in och ta mig en titt. Men alltså ingen behandling alls krävs utan på med värmen och sen rulla ut mattan då ?
 
Ja, och såklart ska det ju inte vara något organiskt material i mattan. Den jag tipsade om är det inte det i.

Kan inte se några andra uppenbara hakar, om det håller sig över nollan iaf (annars får man komma ihåg att aldrig stänga av värmen de kallaste dagarna, om det är vattenburet).
 
Redigerat:
Jag hade lagt klinker och sen i så fall några billiga mattor om man är frusen om fötterna... så slipper man problem om olyckan skulle vara framme med fukt... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.