Hej
Är det lämpligt att lägga fördelarskåpet och vattenmätaren nere i en isolerad krypgrunden? (1,3m kryp/jobb höjd)

Tänkte även har med ett rör ut från skåpet till en vattenuppsamlare / avloppsrör ifall det blir läckage.
Tänkte kanske även koppla in en automatisk avstängningsventil till vattnet som känner av om det blir läckage.

Men El kommer att vara i teknikrummet (ovanför krypgrunden)

Tänkte undvika att det kunde vara bättre iom att man sparar på ytan.
mvh
 
Tanken är god! Jag hade samma tankar som dig, men när jag pratade om min lösning med kommunen sa de nej, mätaren skall vara lätt åtkomlig för inspektion i rätt arbetshöjd sa de till mig, "killen" som anslöt den nya mätaren vill inte stå på huk, eller på knä när han arbetade så jag fick dra om slangen och installerade mätaren under trappan istället. Kolla med kommunen, finns kanske olika möjligheter där du bor, men inte här hos oss!
 
hmm. jag då får mätaren vara i teknikrummet men fördelarskåp osv kan vara i krypgrunden?
 
Kommunen bryr sig bara om mätaren, resten är upp till dig som jag förstått det
 
Stockholm vatten kommer absolut att protestera med den mätarplaceringen, tro mig, försökte gå få till en rätt kreativ placering enligt dom som egentligen var i ett perfekt rum med nackdelen att det var 120cm i takhöjd (under ett halvplan).

Vattenmätare 700-1000mm över golv, 2100mm takhöjd, 800mm bred vägg där vattenmätaren placeras är det som gäller enligt reglerna. Allt annat är undantag verkar det som
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.