Vi har klinkers i vårat kök som vi egentligen skulle vilja byta ut. Men det är ganska mycket jobb. Så istället funderar vi på om man kan lägga ngt annat golv på klinkersen. Med laminatgolv blir det kanske för "tjockt". Man vill ju inte ha diskbänken i knävecken :p.
Plastmatta fungerar det och lägga direkt på klinkersen?
 
Nja ska man ha plastmatta måste man nog flytspackla golvet först.

Laminat direkt på borde gå bra tycker jag förutsatt att klinkern är jämnt lagd.
 
Blir nog rätt ojämt vid fogarna osv om du lägger plastmatta:)
 
Jo laminatet brukar vara 7 mm + 2 mm skum, knappast så mycket så Du märker det, men prova gärna med de gamla nedgångna skorna........
De laminatgolv jag sett i kök, har varit slitna. Är det en familj, med en mor som jobbar i köket, så blir det faktiskt mycket spring där, mellan diskbänk, kyl/frys och spisen, något att tänka på.
 
Tråkig kant framför spisen med laminat bara. samma gäller vid inbyggd kyl och frys men det går att ordna men vid spisen blir det svårt då spisen höjs ca 8 mm.
 
Lite skrev:
Tråkig kant framför spisen med laminat bara. samma gäller vid inbyggd kyl och frys men det går att ordna men vid spisen blir det svårt då spisen höjs ca 8 mm.
Finns oftast ställbara ben på spisen. Så är den inte längst ner på dem så är det bara att sänka. Gjorde det på mina föräldrars i vintras när vi la nytt golv i deras kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.