Jag har av någon outgrundlig anledning en toalettstol från Vitra. Vitra är ett designföretag som en hel del möbler bl.a. Nu läcker talettstolen och jag antar att jag behöver köpa en ny gummiring (Se bilden) Men det är omöjligt att hitta någon återförsäljare. De som finns refererat till på Vitras hemsida säljer allt från Vitra förutom toalettstolar. De vet inte ens om att de finns Vitra toalettstolar. :(

Är det någon som vet vad jag hittar reservdelar? Jag misstänker att om Vitra är en desinföretag så borde innanmätet vara från någon annan tillverkare. Någon som känner igen det?

Sensmoralen i det här: Köp ALDRIG prylar från en leverantör om du inte vet att du i framtiden kan få tag i reservdelar ifrån!
 
  • Vitra Toalettstol 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitra Toalettstol 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får nog kolla med affärer som säljer VVS

Trions har med Vitra Wc-stol i prislistan i alla fall :)

Hos Intema hittade jag detta där kan du troligen hitta vad din stol heter

Och här hittade jag deras egen hemsida också
 
Läste här inlägget om vitra wcstol. Jag har nu samma problem! Har någon hittat reservdelar till denna och hur får jag upp "locket"?
 
Som tidigare talare, detta är ett ganska ovanligt Turkiskt märke i Sverige och importören heter Unihome och man säljer detta bland annat i egna butiken Intema i Nacka/Stockholm, har inte sett någon annan ÅF.
Sen ser tätningsringen oerhört lik ut en som användes på Ido-stolar för ett tag sen.
 
Redigerat:
Okej Tack för info! Då får man väl bege sig till storstan då!:)
 
R
Jag har samma problem med min Vitra toalettstol. Hur fick du upp hela den enheten du håller i, är de bara och dra och fick du tag i en packning någonstans??
 
Om man tittar på bilderna så ser man små klackar i underkanten. De ser ut som delar av ett bajonettfäste. Jag skulle gissa att man vrider lite lätt på den där insatsen så lossnar den.
 
R
hempularen skrev:
Om man tittar på bilderna så ser man små klackar i underkanten. De ser ut som delar av ett bajonettfäste. Jag skulle gissa att man vrider lite lätt på den där insatsen så lossnar den.
Ja just det så är de nog. Men undrar just om packningen och om den går att få tag i tro...?
 
R
nån som vet var man kan köpa en ny pump som bilden isar ovan. Min är defekt, vilka passar?
 
Krilleman
Rolle85 skrev:
nån som vet var man kan köpa en ny pump som bilden isar ovan. Min är defekt, vilka passar?
Pump? Vad är det jag missar här?
 
R
flottörventil menade jag.
 
Kolla toiletparts.co.uk

Siamp heter utloppsventilen
Fluidmaster heter inloppsventilen.

går även att googla Hafa Kioto då den innehåller liknande delar.
 
utloppsventilen är typ skipper 36!
 
R
Ja lagade min. Det var själva pinnarna som stog fel.
 
R
Rolle85 skrev:
Ja lagade min. Det var själva pinnarna som stog fel.
tack till alla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.