Hej,
Såg igår att en av ventilerna på golvvärmen börjat läcka. vatten trängde fram runt piggen i mitten. Har ingen särskild koll på golvvärmesystem och har just flyttat in i detta hus så har ingen större koll på hur det är gjort. några frågor har uppstått. jag lyckades ej ta loss ventilen, den verkar sitta som berget. däremot kunde jag ta loss yttre delen av den (lilla muttern i mitten). Rengjorde lite och skruvade tillbaka. satt en oring där som jag antar ska täta. och nu verkar det vara tätt igen. Bör jag byta denna ventil? antar att det är hög risk den börjar läcka igen. Var köper jag en sådan? finns det på vanlig vvs butik eller måste man beställa från thermotech som systemet kommer ifrån? om man skruvar bort ventilen kommer det antagligen luft i systemet. måste man lufta det då? förstår det som att det är automatisk avluftning behöver man ej lufta systemet någonsin då? De som sitter längst till höger på fördelaren förstår jag det som har med avluftning att göra. tycker golvvärmen kan vara lite fläckvis undrar om luftning kan vara en idé? Tacksam för tips och råd.

DSC_0177.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0178.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.