Hej.
Upptäckte idag att när man fyller vasken full med vatten och sen tömmer ur så läcker det vid inringad slang. Denna slang kommer från överfyllnadsavloppet. Kände på slangen och den är bara nerstoppad i vattenlåset och tätar såklart inte. Någon som vet hur jag ska få det tätt? Fyller normalt aldrig diskhon men vill såklart ha det tätt. Tacksam för alla tips.
 
  • Flexibel slang från överfyllnad läcker in i vattenlås under diskho, inringad för tydlighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenlås och slangen från överfyllnadsavloppet under en diskho med synlig läckagepunkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har för mig att det ska sitta en o-ring på ytterdiametern av slangen för att täta mot insidan av rörstosen som man trycker in slangen i.
 
W Waggan skrev:
Jag har för mig att det ska sitta en o-ring på ytterdiametern av slangen för att täta mot insidan av rörstosen som man trycker in slangen i.
okej. För skulle ju vilja att slangen liksom spändes fast. Ni är den ju helt lös bara.
 
John M John M skrev:
okej. För skulle ju vilja att slangen liksom spändes fast. Ni är den ju helt lös bara.
Ok, då sitter det nog ingen o-ring där. Ytterdiametern på o-ringen är något större än slangen så att men får trycke till lite för att få i slangen.
 
W Waggan skrev:
Ok, då sitter det nog ingen o-ring där. Ytterdiametern på o-ringen är något större än slangen så att men får trycke till lite för att få i slangen.
Okej. Får se om jag kan hitta nån sån o-ring.
Tack för svaret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.