Maarrre
I tvättstugan har vi en gammal kran som läcker (sitter löst) där själva kranen sitter fast, se bild. Jag undrar om det går att fixa detta? Eller om det är lika bra att köpa en ny? Vi har tänkt renovera hela tvättstugan om några år så vi hade tänkt vänta med byte av kran tills dess egentligen. Gammal kran som sitter löst ovanför en diskho i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal kran med lösa delar och synliga kalkavlagringar, markerad vid läckagepunkten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ta loss, rengör och kolla efter sprickor, montera åter och se om det läcker.
Läcker det då hade jag iaf bytt/lagat, hade känts mycket tryggare att ha täta vattenkopplingar i huset :)
 
Åsa Lund
Det där är säkert enkelt att laga om man har rätt reservdelar.
 
Det finns speciella reparationsatser till dessa blandare
 
Maarrre
Immobil Immobil skrev:
Det finns speciella reparationsatser till dessa blandare
Vet du vad just denna modellen heter?
 
Maarrre
L Leafy skrev:
Ta loss, rengör och kolla efter sprickor, montera åter och se om det läcker.
Läcker det då hade jag iaf bytt/lagat, hade känts mycket tryggare att ha täta vattenkopplingar i huset :)
Det har läckt ett tag nu, men vi har inte oroat oss så mycket då det är både våtrumsmatta och en golvbrunn precis under. Men det är klart att det är ju inte så kul om den lossnar helt..
 
A
Maarrre Maarrre skrev:
Det har läckt ett tag nu, men vi har inte oroat oss så mycket då det är både våtrumsmatta och en golvbrunn precis under. Men det är klart att det är ju inte så kul om den lossnar helt..
läcker den när vattnet är avstängt också?
 
Maarrre Maarrre skrev:
Det har läckt ett tag nu, men vi har inte oroat oss så mycket då det är både våtrumsmatta och en golvbrunn precis under. Men det är klart att det är ju inte så kul om den lossnar helt..
Nej jag hade inte heller oroat mig men tar man tag i det så är det alltid skönt att bocka av från listan så slipper man gå och titta och tänka på det då och då.
 
Maarrre
Handyman 1 skrev:
läcker den när vattnet är avstängt också?
Nej bara när man tar vatten.
 
A
Ok,själv skulle jag ändå bytt hela blandaren,ofta är en gammal så igensatt att trycket i en ny blir rena aha-upplevelsen:)
 
  • Gilla
Maarrre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.