(har skrivit typ samma info som svar idag i en äldre tråd!)

Har en köksblandare Nautic som börjat "läcka" när drar upp engreppshandtaget "högst upp" för att fullaste speeden på vattenflödet, men det är BARA då inte annars, alltså inte vid normalflöde och står inte droppar eller nå't.

Ringde Gustavsbergs support som sa dom inte kunde svara på min undran eller hjälpa mig och hänvisade mig att kontakta återförsäljaren där jag hade köpt blandaren...?! What!!! (då hör dt till saken att va min "röris" som installerade den som även köpt den vilket jag inte har ngn aning om var han köpte den). Hursomhelst googlade jag lite o hittade att Hornbach är återfsg för Gustavsberg o ringde dom o förklarade mitt problem/frågade om min kran.

Killen på Hornbach blev måttligt förvirrad, milt sagt men jag hänvisade till Gustavsbergs supports svar jag hade fått timmen innan.

Howeverandever, killen på Hornbach samlade sig o var sen ohyggligt tapper o tålmodig o sa att det kanske berodde på kalk under vredet ect ect.

MEN fy gris för Gustavsberg som inte ens själva har en duglig support, men vill ändå vara ett storsäljande företag/märke i branschen... Köp ALDRIG Gustavsberg varor, bara ett tips asså.

Ska skruva isär skiten o försöka avkalka den imorgon, men e lite stressad att det går mindre bra... Såpass "påläst" är jag att vattnet ska vara tokavstängt, och det är ju alltid nå't *LER*.


Svara
Dela
Klicka här för att svara
Bevakar

LIKNANDE TRÅDAR​

ANNONS
 
Redigerat:
Det är tragiskt när inte tillerkaren kan svara på tekniska frågor om produkten.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Det är tragiskt när inte tillerkaren kan svara på tekniska frågor om produkten.
Hhmmm, milt sagt!
 
Uppdatering... Har nu pillat isär blandaren och avkalkat den från "topp till tå". Och nu läcker den om möjligt ännu mer... Gggrrrr!
Så nu åker den ut och blir ingen mer Gustavsberg iallafall.
 
Tack för tipset, men har redan googlat sönder mig på det oxå och det verkar som dom flesta som haft problem med läckage gällande samma modell som jag har så har läckaget bestått trots bytt kerampaketet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.