Hej,

Efter ett kraftigt regn märkte jag att det droppat vatten i min carport. Som synes tränger det igenom ett område nära väggen. Det droppar även ytterst lite nära väggen men jag ser inget vatten på väggen. Kan det vara så att det rinner innanför panelen? Bör jag vara orolig för fuktskada? Bild 2 visar panelen och då är det vid de smala pinnarna på några ställen. Trätak med synliga bjälkar bredvid en vit vägg med lodräta paneler, varmt ljussken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tröskel, svart dörr, vita och bruna ytor, våt fläck, trottoarstenar, kväll eller nattljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trävägg med knutar och spikar, mörka fläckar, skuggig belysning, grov textur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det är väl ventilerat så borde det torka upp. Det är ju trots allt bara en carport. Dock skulle jag börja med att hitta läckan. Det är lite svårt att förstår konstruktionen så en bild utifrån skulle nog kunna ge några nya ledtrådar.

EDIT: man skulle vilja se hur taket är ansluten till huset. För carportens tak sitter på fasaden, eller hur?
 
Tack för snabb respons. Jag återkommer med bild utifrån imorgon när solen återkommer :)
 
Det stämmer, den sitter mot husväggen och lutar snett neråt
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Om det är väl ventilerat så borde det torka upp. Det är ju trots allt bara en carport. Dock skulle jag börja med att hitta läckan. Det är lite svårt att förstår konstruktionen så en bild utifrån skulle nog kunna ge några nya ledtrådar.

EDIT: man skulle vilja se hur taket är ansluten till huset. För carportens tak sitter på fasaden, eller hur?
Vit husfasad, rött tegeltak, delvis synlig grå bil, garageport öppen, suddig bild, träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade bild på telefonen
 
Plåten mot husets gavel ser märklig ut , bild på den?
 
E egge80 skrev:
Plåten mot husets gavel ser märklig ut , bild på den?
Nej tyvärr ingen tydligare bild på den, får försöka ta en bild imorgon från någon bra vinkel.
 
Detta är en lockläktpanel utan luftspalt va? Sett nedifrån. Det droppade en del därifrån så jag antar fukt trängt in mot väggen.
 
  • Vit målad mur med sprickor, träpanelbakgrund, bild verkar vara roterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.