Köpte ett hus för ett par månader sen. Uppvärmning sker via ctc-luft/vattenpump och en ack-tank. Nu har tanken börjat läcka och jag hittar ingen info på nätet som kan hjälpa mej.
Är det någon som har tips på om det är något som kan ha med skötsel eller underhåll att göra? Innan jag kontaktar installatören.
 
Hur gammal är tanken? Man kanske kan svetsa "laga" tanken men har den börjat rosta sönder så är den i regel dålig på flera ställen. Mitt tips är att du byter den.
 
Den är enligt förra ägaren ca 5 år. Dennär inkapslad och popnitad så det är svårt att se vart det kommer ifrån...
 
Tjodjuret skrev:
Den är enligt förra ägaren ca 5 år. Dennär inkapslad och popnitad så det är svårt att se vart det kommer ifrån...
Ja fram skruvdragaren och plocka bort alla nitarna och leta fram läckan. Inte så roligt men en billig lösning. För övrigt så står det på tankens märkplåt när den är tillverkad.
 
Ja, är väl bara till att göra det! Hade hoppats på att någon skulle säga " det är bara att rensa där och öppna den kranen där så är problemet löst!" 😁
 
Kolla för säkerhets skull på märkplåten hur gammal den är, så du inte börjar laga en 30 år gammal tank.
 
Ska göra det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.