Vet ej om denna hamna rätt.

Vi konsta terade att plattan var blöt som vi tog ut Peab och polygon då f bolaget ville det.
F bolaget var också ut.
De säger gamla diskmaskin så köket åkte.
Vid rivning så ser vi det som är på videon.

Då bokstavligen rinner det ut vatten genom badrummet genom golvet och plattan är super blöt.

Badrummet är byggt med en platta ovanpå huvud plattan och där i mellannhar det eller ligger det en plyfa som nog har sugit upp allt vatten och sen vidare.

Polygon kommer hit och säger.
Vi behöver nog bila upp hela plattan.

Vad säger ni om tätskikt läckaget hur kommer det sig är det så att förra ägarna fuskat eller kan det gått hål då klinkersplaytorna rör på sig??
 
  • Gilla
Bengt 22 och 2 till
  • Laddar…
U
När är badrummet byggt eller renoverat?
 
U Utsliten och utdömd skrev:
När är badrummet byggt eller renoverat?
Hej ingen som vet köket 2007 så badrum är väll från samma årgång.
Huset är från 1973.
 
Ja, det behöver rivas och göras om helt klart. Plywooden måste ju bort. Har de medvetet gjutit in en plywoodskiva är det inte gjort enligt regelverket.

Du skriver att du inte vet när badrummet renoverades? Det innebär att du heller inte har någon dokumentation eller intyg misstänker jag? Hade besiktningsmannen några kommentarer på badrummet då ni köpte huset?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det behöver rivas och göras om helt klart. Plywooden måste ju bort. Har de medvetet gjutit in en plywoodskiva är det inte gjort enligt regelverket.

Du skriver att du inte vet när badrummet renoverades? Det innebär att du heller inte har någon dokumentation eller intyg misstänker jag? Hade besiktningsmannen några kommentarer på badrummet då ni köpte huset?
Hej när husen byggdes så la de en platta på konstruktion plattan med en skiva i mellan . Den nya plattan för badrum är färdig gjuten.

Anticimex var här i maj och gjorde en besiktning och såg inget.
 
Har du fler bilder på badrummet?
 
Köpte ni huset i maj? Det jag far efter är ert besiktningsprotokoll från när ni köpte huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.