Felkod E15. Maskinen signalerar att den inte får vatten. Jag gjorde ren slangen och silen och såg till att vattentillförseln är ok. Men den fungerar ändå inte. Ringde Borsch, antagligen vattenläckage inuti maskinen säger de, och tyckte att jag skulle beställa tekniker. Jag kan dock se att det läcker från makapären som är inringad. Vet någon vad den delen kallas/har för funktion? Tack på förhand /Maria
 
  • Diskmaskinens insida med en inringad del som läcker, trolig orsak till felkod E15.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva åt den bara så är problemet löst
 
  • Gilla
Maraya
  • Laddar…
Jag fick felkod e15 för någon månad sedan. Då skruvade jag bort fronten så jag kunde torka ur och göra rent tråget där vattnet samlas. I mitt fall läckte det vid bottensilen/pumpen så jag drog bara åt de fyra skruvarna på botten inne i maskinen så löste det mitt problem. Finns risk att mitt problem kommer tillbaka, i så fall köper jag nog en ny packningssats som jag fick rekommenderat i en annan tråd.
 
  • Gilla
Maraya
  • Laddar…
A
M Maraya skrev:
Felkod E15. Maskinen signalerar att den inte får vatten. Jag gjorde ren slangen och silen och såg till att vattentillförseln är ok. Men den fungerar ändå inte. Ringde Borsch, antagligen vattenläckage inuti maskinen säger de, och tyckte att jag skulle beställa tekniker. Jag kan dock se att det läcker från makapären som är inringad. Vet någon vad den delen kallas/har för funktion? Tack på förhand /Maria
Det rinner normalt lite vatten från den ventilen. Din läcka är i utrymmet under där pumpar mm sitter
 
A
Skruva absolut inte på denna ventil då kan mycket dyra ting gå sönder
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Skruva åt den bara så är problemet löst
electroluxaren skrev:
Det rinner normalt lite vatten från den ventilen. Din läcka är i utrymmet under där pumpar mm sitter
Tack så mycket Electroluxaren! Jag drog åt den, men jag ska lossa igen
electroluxaren skrev:
Det rinner normalt lite vatten från den ventilen. Din läcka är i utrymmet under där pumpar mm sitter
Tack Electroluxaren! Jag drog åt den, men kommer att lossa den igen. Jag tyckte inte att det var så tidigare, men nu ser jag faktiskt att det sipprar lite vatten i hålet där filtret normalt sittet. TACK för tipset! /Maria
 
A
Lossa inte den helt bara låt den sitta finger tight
 
  • Gilla
Maraya
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.