Hej. Började läcka på ett ställe bakom toaletten. Sen när jag skruvade upp och tittade kändes det hela inte helt stabilt. Se video.
Som en total nybörjare undrar jag nu: Ska det se ut så här och vad gör man åt det?
 
Röret du skruvar på ser ut att vara för kort, det ska bottna helt i klämmringskopplingen innan muttern dras åt.
 
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
Precis som Rd säger är röret för kort. Klämringen skall trädas på röret, muttern först, och där efter in i kopplingen och skruvas fast
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Klämringen, det innanför muttern har legat där kopparen är naken. Så röret ska skjutas åt höger ett par centimeter typ. Har det frusit nåt? Då brukar dylika kopplingar kunna skjutas isär
 
S Stefan1972 skrev:
Klämringen, det innanför muttern har legat där kopparen är naken. Så röret ska skjutas åt höger ett par centimeter typ. Har det frusit nåt? Då brukar dylika kopplingar kunna skjutas isär
Jo det har varit kallställt några månader. Jag fick skjuta röret åt höger men då tappade det på andra sidan. Men jag lyckades få in det några millimeter på båda sidor och dra åt och det fungerade. Vet ej hur optimalt det är dock.
 
Inget kan ju ha blivit för kort av kyla så endera har ju nåt till vänster makat på sig eller så kanske röret i väggen går att dra ut. Ska det sitta korrekt ska som sagt klämringen hamna på det bruna nakna kopparen igen. Annars är det nog inget att lita på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.