Hej,

Jag har en vacumgivare (?) där det läcker vid mässingsmuttern på bilden. Tydligen kostar hela givaren ca 5 000 plus kostnaden för själva arbetet. Finns det någon som vet hur om man kan renovera den istället för att byta den. Den borde inte vara äldre än ca 10-12 år.

vacumventil.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har tidigare, några gånger, lagt upp servicemanualen som är till den typen av ventil i denna gruppen, sök på mitt namn i denna gruppen så kommer du få träff.
 
Tack snälla. Jag satt och letade bland dina svar, men det var ju ganska många...
 
Ja, jag har ganska många inlägg, över 3500st och över 100 bilagor totalt på forumet. Så jag förstår att det blev som att leta efter en nål i en höstack.
Jag kunde inte skriva mer exakt vad du skulle söka efter eftersom jag inte kom ihåg vad reglerventilen hette eller något annat lämpligt sökord. Jag satte mig och började söka lite själv sedan kom jag på att jag hade dokumentet nedsparat på vår NAS (eftersom vi har exakt samma reglerventil), kollade i dokumentet vad ventilen hette och gjorde sökning på forumet efter ventiltypen och fick träff på mitt gamla inlägg
 
Jag hittade den! Stort tack för hjälpen - det räddade förmodligen 5000 spänn. Visste jag vem du var skulle jag bjuppa på en back pilsner, minst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.