Efter att ha läst och läst om allas projekt, har jag själv i dagarna precis blivit för första gången husägare. Närmare bestämt ett gammalt mockfjärds elementhus från 1971. Har hört att golven i dessa är av en särskild limmad fackverkskounstruktion.

Givetvis börjar ju spänningen direkt. Huset står under renoveringen nu den senaste veckan sedan jag flyttade in och idag skulle det köras med diskmaskinen i all byggröra. Förra ägaren har gjort en ganska halvdålig kopplingen för avloppet, vilket stod på agendan för åtgärd, och efter att jag dragit lite i maskinenså hoppade det ur när diskmaskinen började köra. Som turen i mitt slarv var var jag i källaren när det började "regna" ner vatten i ett av rummen. Eftersom det inte regna i rummet jag stod i kikade jag in och konstatera att detta inte är riktgt rätt eftersom det regnade inomhus :(

Jag hann upp ganska snabbt och stänga diskmaskinen så den hann bara göra första tömningen av vatten som sker precis när den startar. Osäker på volym.

Vattnet slutade ganska omedelbart, kändes som det rann rakt igenom golvet. Nu har jag hela kvällen kört med värmefläkt under skåpet och en värmefläkt i källaren där vattnet kom ut. Dessa får gå hela natten också. Det ser ganska torrt ut för blåtta ögat och nu går det inte att se att det varit varit blött längre.

Frågan är behöver jag vara orolig? Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag kom på det ganska omedelbart då jag som tur är gick jag ner i källaren direkt efter jag startat diskmaskinen. Nu kommer jag inte köra med diskmaskinen fråns att vi verkligen fixat avloppet iaf!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.