Jag fick en otrevlig överraskning ikväll när jag stod och diskade. Det började rinna ut en massa vatten på golvet. Vattnet kom ut under köksskåpen. Det rann ut så mycket att det började droppa ner till källaren t.o.m.

Jag tog mig en titt i köksskåpet under diskhon och skruvade bort en bit av bottenskivan. När man tittar ner ser man avloppsröret och ett vattenrör. (Se bilder nedan.) Det visade sig att om man spolar någon minut så börjar det rinna ut vatten mellan den svarta gummitätningen (namn?) och avloppsröret som går ner i golvet.

Min tanke är att eftersom att det tar en stund innan det börjar rinna ut vatten så kanske det är stopp längre ner så att det tar en stund innan röret fyllts med vatten ända upp till gummitätningen. Men borde det inte vara tätt vid den svarta gummitätningen? Är det en felaktig installation? Bör vi ta detta med försäkringsbolaget med tanke på att det runnit ner och igenom bjälklaget?

20140623_220831.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20140623_220841.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som du antar, är det troligen stopp längre ner. Testa att få loss det med en plunsch eller rensfjäder.
Tryck till den svarta gummitätningen innan du fortsätter med plunschen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.