Jag har ett 10 år gammalt tak. Nova pannan enkupiga med "väderlås" i bakkant som känns väldigt vädersäkra Under dessa sitter en nock regel ovanpå Tdiffduken som är underlagsduken. så denna "nockregel" är skruvad ner i nocken

Under nockpannerna sitter typ folieremsa över nock som man format över pannorna
https://www.bauhaus.se/nockband-teg...wK4G5QRv5_niu2a8Px58Pr1U7odtbtIBoCdFcQAvD_BwE


Denna satt ju "klistrad" mot pannorna en gång i tiden men ser nu att den släppt

SÅ detta är ju inte 100% på något sätt blåser det och regnar så kommer ju vatten leta sig in till nock och då tar förvisso pappen detta men ja vill ju inte att det ska vara så "otätt". Det har nämligen letat sig in EN droppe ser jag och jag misstänker att det är nocken som är svaga punkten

Gluggarna under nockpannan är ju ganska stora. Så vad göra? Plocka bort nockpannorna och sätta ny sådanhär remsa... verkar ju dock inte hålla så länge...

Walkaflex är en annan grejj som verkar lite mer robust kostar dock 1250 kr för en 5m rulle och verkar ju inte riktigt vara til lför ändamålet. "Folien" hade små lufthål, vet inte om det är nödvändigt dock.

Men skulle ju vilja ha nått stopp för vatten som pressas upp under nockpannorna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.