Jag skulle vilja ha låga utdragsbara lådor till ett skåp från Ikea.
Det är 36 cm brett och 35 cm djupt.
Det här är inte min grej så jag fattar inte vad jag ska leta efter.
Skåpet har en dörr/lucka som lådorna ska vara bakom.

Delvis öppet vit skåp med en hyllplan och hål för justerbart inredning, bredvid en träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir jätteglad om någon kan peka på vad jag har att välja bland.
 
Bump...
 
hur gammalt är skåpet, är det gamla FAKTUM-serien, eller nyare METOD?
 
Med de gångjärnen så skulle jag gissa att skåpet är från förra seklet. Kanske 1980-talet?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ikeas nuvarande sortiment är bedrövligt snålt, man har bara lådor för 20, 40, 60 och 80 cm skåp.
 
36 brett och 35 djupt, då kan du ev få in denna https://www.ikea.com/se/sv/p/maximera-lada-lag-vit-00221445/
beror på hur noggrant du mätt, om det verkligen är 36 brett kan det vara knivigt, men om du haft en felmarginal på 0.5 cm så funkar det :crysmile: lådan jag länkar till är alltså 36.4 cm bred
 
Vet inget om skåpet. Det satt där när vi flyttade in.

major_tom major_tom skrev:
36 brett och 35 djupt, då kan du ev få in denna [länk]
beror på hur noggrant du mätt, om det verkligen är 36 brett kan det vara knivigt, men om du haft en felmarginal på 0.5 cm så funkar det :crysmile: lådan jag länkar till är alltså 36.4 cm bred
Antar att det finns nån front till detta också?

Eller glöm det, skåpet är 36.1 cm...

Okej, ont om färdiga lådor...

Tack för alla svar!
 
Redigerat:
Jag är rätt säker på att det inte är ett skåp från Ikea, de har använt invändiga gångjärn i evigheter.

Du får nog bygga egna lådor som du sätter in med expansionsbeslag själv. Biltema har bra varianter av de sista.

Lycka till!
//Ronnie
 
P Pysslarn skrev:
Jag är rätt säker på att det inte är ett skåp från Ikea, de har använt invändiga gångjärn i evigheter.

Du får nog bygga egna lådor som du sätter in med expansionsbeslag själv. Biltema har bra varianter av de sista.

Lycka till!
//Ronnie
Tror att luckan kan vara en efterkonstruktion. Stommen är byggd med Ikeas klassiska beslag som vrids 90 grader...

Tack för tipset med beslagen!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Nu är de klara!

Ser ut som nånting ett skolbarn gjort i träslöjden men det får duga :rofl:

Hemmasnickrade trälådor i öppet skåp, fyllda med diverse föremål, i en husmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
XMian
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.