Många med mig vill väl gärna ersätta den höga koloss till kylskåp/frys man har idag med något mindre påträngande, och på senare tid har ju lådkylen börjat göra entre....men hur bra fungerar det i verkligheten? Fungerar det att använda som en primärkyl eller mest bara som en sekundärkyl, t.ex. i en köksö nära matbordet? Min främsta fundering är nog med volymen, de är redan från början mindre än många kyl/frys kombinationer (i kyldelen) och jag kan föreställa mig att man ganska snart måste börja stapla saker på varandra eftersom "govlytan" är slut. Vad tror ni?

/pJ
 
Vi har snart haft vår lådkyl ett halvår och är nöjda, dock har vi inte den som primärkyl, utan som du skriver, i köksudden ut mot matplatsen innehållande dryck, smör, ost, frukt o dyl. Till resten har vi ett skåp med kyl/frys, större frysbox i garaget. Nu vid jul blev det som du skrev att man var tvungen att stapla mat på varandra. Ett tips är att inte lägga julskinkan överst!
Det jag kan störa mig på är att alla måste ha koll på vad som ska var, så länge det bara var jag och killen, var det inge större problem, men nu när barnen börjar ta och plocka i själva, plus julen med både svärmor och mamma så hittar vi ingenting!, vad man än ska ha måste man öppna två lådor och ett kylskåp...
Vi har IKEAs lådkyl och jag stör mig lite på att man inte kan ha en stående Pet-flaska i stora lådan, däremot passar de och vinflaskor alldeles lagom på längden. Annars är kylen tyst, tystare än stora skåpet som kan höras ibland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.