Igår körde klipparen bara ut u laddstationen o stannade sen. Ladd stationen blinkade blått dvs avbrott på begränsningskabel. Vid felsökning idag så verkar det vara högt motstånd typ 200 Kohm men jag hittar inget avbrott så tänker att det är dags att lägga ut en ny kabel den har ju en del lagningar. Innan jag beställer o lägger ut en ny då tänker jag att det är bäst att kolla så jag byglar begränsningkabel kontakterna med en 5 cm kabel. Då börjar laddstationen blinka gult/orange!? Betyder att kontakten med guodekabeln saknas enligt vad jag får fram. Lägger till slut ut en ny guidekabel men det hjälper inte, blinkar fortfarande gult/orange. Vad kan vara fel? Någon som haft samma problem o löst det?
 
Du är helt säker på att du har fått ihop kopplingen mellan guide och beg.kabeln på korrekt sätt?
Gör testuppkopplingen med lite längre kabel än 5 cm, kanske någon eller några meter.

Många äro de som har haft problem med avbrott på kabel och blinkande lysdioder ...
 
  • Gilla
LasseTh
  • Laddar…
Tack för svar. Guidekabel går direkt till kontakt på laddstationen, den är inte kopplad via /på begränsningskabel. Ska testa med längre begränsningskabel i eftermiddag.
 
L LasseTh skrev:
Tack för svar. Guidekabel går direkt till kontakt på laddstationen, den är inte kopplad via /på begränsningskabel. Ska testa med längre begränsningskabel i eftermiddag.
Guiden ska vara ansluten till beg.kabeln.
 
  • Gilla
LasseTh
  • Laddar…
Aha, det har jag missat. Då är det ju inte så konstigt att den inte fungerar när jag kopplat bygel för begkabel. Blir väl till att lägga ut ny begkabel och guide kabel eftersom jag inte hittar något avbrott utan endast mäter högt motstånd.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.