Kastar ut en fråga här om en hoverboard som inte vill fungera. Har haft laddare inkopplad som visar att den laddar för att sedan visa fulladdad. Den går då inte att starta. Mäter jag då på batteriet visar det cirka 20v. Det sitter ett 36v batteri i och laddaren har jag mätt till cirka 40v. Det märkliga är att om jag mäter på batteriet och kopplar på laddaren så börjar batteriet sakta gå neråt, 19,5- 19-18,5 - 18. Lutar åt att batteriet gjort sitt eller finns några andra idéer här ?
 
Nån trasig cell finns nog.
 
B
Någon cell utanför gränsen/paj, eller bms som pajat. Skulle gissa att du kan få liv i det om du mäter alla cellerna, så de är ok. Balanserar om dem och byter bms.

Bms kostar ju under hundralappen från aliexpress, men den byter man ju bara om de andra stegen inte löst problemet.

Just hooverboards är ju inblandat i en hel del bränder, så var försiktig.
 
  • Gilla
JSten och 2 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Någon cell utanför gränsen/paj, eller bms som pajat. Skulle gissa att du kan få liv i det om du mäter alla cellerna, så de är ok. Balanserar om dem och byter bms.

Bms kostar ju under hundralappen från aliexpress, men den byter man ju bara om de andra stegen inte löst problemet.

Just hooverboards är ju inblandat i en hel del bränder, så var försiktig.
Tack för svaret. Blir nog att beställa ett nytt batteri från t.ex. alieexpress. Kostar ju inte så många hundralappar där. Frågan är väl bara hur ”kraftigt” batteri man ska ta men det har väl egentligen ingen större betydelse. Tar lite längre tid att ladda fullt med räcker å andra sidan längre. 👍
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.