Vart hittar man de bästa och mest prisvädra L-elementen samt isolering?
 
vet inte ute i landet, men i Stockholm kollade jag med bl.a. Energijägarna och MDT Markvaruhuset.... Valde det senare då priset och bemötandet var i världsklass ;)
 
cellplast direkt har nämts tidigare på forumet som billiga men som vanligt så rekommenderas att ringa runt lite och se vad det ger
 
I och med att priser på den här typen av varor är förhandlingsbara, kan man inte peka ut en viss handlare som billigast. Jag brukar ta in offerter från olika håll, och sedan vara rak mot respektive handlare om detta så att han gör sitt bästa för att jag ska handla just hos honom, och inte konkurrenten. Det brukar göra susen. Exempelvis har jag fått cellplast + kantelement 20% billigare hos min lokala handlare jämfört med Cellplast Direkt (inkl. deras "rabatt").

Jag antar att jag är långt infrån vad man kallar för 'drömkund' ;)
 
Fick 20% rabatt hos Beijer på 12 m2 grund (30 cm höga kantelement och 2 x 10 isolering) utan att behöva fråga...
 
Den typen av 'rabatter' är inga rabatter som man kan förhandla sig till. I stort sett alla i byggbranschen erbjuder 'rabatter', så du kan räkna ut deras vinstmarginaler när det finns utrymme till 'rabatter' samt rabatter med stort R.
Grossister som Ahlsell och Dahl erbjuder 85% 'rabatter' på flera artiklar, fönstertillverkare kör med sina årliga 20-30% 'rabatter', lokala bygghandlare ger 25% 'rabatt' till självbyggare osv osv. Tanken med hela rabattsystemet är nog att man ska få kunden på gott humör, att tro att han/hon fått sitt livs deal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.