Jag håller på och letar efter kylskåp och frys. Vad ska man satsa på? Har kollat runt lite snabbt och tycker att frysarna är väldigt små inuti. Så frysen ska vara så stor som möjligt. Ingen skit som iskuber mm.

jocke
 
Ingen annan som har förslag? Jag ska ha ett kylskåp och en frys.
 
Men vilket märke och modell ska man ha? Vilka krånglar mest mm??
 
Det är som att fråga vilken bil man ska köpa, vilken TV man ska köpa etc. I viss mån så får du mer om du betalar mer, men sedan är det rätt mycket samma skrot och korn.

Hur mycket vill du betala? Vill du ha några speciella finesser? Jag instämmer med föregående talare - kolla Prisjakt först för att få en idé om vad som finns. Om du ändå inte bryr dig om att leta reda på det som passar dig bäst, så är det bara att gå till t ex Elgiganten och säga "jag vill ha kyl och frys" så fixar de det åt dig. :)
 
Börja först med det väsentliga.
färg, mått etc.
sen kan vi hjälpa till bättre
 
Glöm inte det många missar nämligen hur mycket de låter. Dagens skåp är oftast betydligt mer högljudda än de man byter ut. Problemet är dock att få pålitlig info om detta.
 
Nu ska vi se. Dessa värden är på dem gamla vi har (Husqvarna ca 26år): Både kyl och frys är 185x60x58cm (hxbxd). Inne i kylen är det: 156x50x46 och i frysen: 153x48x45.

Vi vill ha vita vitvaror.
 
Göran.W
Så rymliga går inte ett hitta i dag.
Problemet är miljö medvetenheten med låg energi.
Dom med bästa energi klassningen har så tjock isolering att volymen i dom blir löjligt liten.
Jag råkar ut på jobb ofta att folk köper en extra frys för att deras nya inte räcker till just för att det är låg energi.
Så var det med den besparingen.
Ska du ha så stor volym det går måste du tyvärr titta på dom med sämst energi klassning.
 
Vad jag har sett så verkar Electrolux/Husqvarna vara lite större inuti än dem andra. Får väl åka ut och kolla lite mer.
 
Har du 185 och fortsätta ha det så är det bara hisqvarna igen men har du inga över skåp nu kan du välja annat märke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.