A
Finns ej längre efter Mariestadsfabriken lades ner
 

Bästa svaret

fia_mstd fia_mstd skrev:
Verkar svårt att hitta. Tips, någon?
fia_mstd fia_mstd skrev:
Verkar svårt att hitta. Tips, någon?
Jag har en e-lux som är ca 6-8 år nu. Jag skulle inte vilja vara utan kolsyrevattnet … Tänkte att det borde finnas då jag behöver byta i framtiden … Men det var ju inte lätt, hittade denna som jag inte vet något om.
https://www.google.com/url?sa=t&sou...-och-frysar/&usg=AOvVaw0vm4TThcJfDF6McarLVJOw
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Renoverar köket i februari. Planeras för fullt. Letade länge efter kolsyrat vatten i kylskåpsdörren.
Alternativet för mig blev Grohe blandare modell Blue Home m kylenhet i bänkskåpet o bubbelvatten i samma kran som vanligt dricksvatten. Två olika vred.
Funkar när man kan planera nytt kök fr grunden.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Åh den där samsungen ska jag kolla vidare på! Tyvärr är det bara vitvaror som står på tur men tack för tipset säkert nån annan som behövde!
 
Gammal tråd men fick du tag i någon kyl med kolsyrat vatten? :D
 
P Pappa1986 skrev:
Gammal tråd men fick du tag i någon kyl med kolsyrat vatten? :D
Nä tyvärr :cry:
 
A
jag har hört att det finns en siemens kyl med kolsyrat vatten men inte sett den i verkligheten.
bra med en för tjock plånbok du den efter köp blir lättare att få ner i fickan
 
Jobbar själv i butik. Finns inget med kolsyra att få tag på längre.
 
  • Ledsen
Pappa1986
  • Laddar…
T TreStjärnor skrev:
Jobbar själv i butik. Finns inget med kolsyra att få tag på längre.
:cry:
Jag är ju helt beroende av mitt Elux med kolsyra... hoppas det håller många år då (och att vi inte hittar något nytt intressant hus...)
 
T TreStjärnor skrev:
Jobbar själv i butik. Finns inget med kolsyra att få tag på längre.
Det va tråkigt att höra.
Då får det nog bli en bänkmodell av något slag men det kostar ju en hel del.
 
L largab skrev:
Jag har en e-lux som är ca 6-8 år nu. Jag skulle inte vilja vara utan kolsyrevattnet … Tänkte att det borde finnas då jag behöver byta i framtiden … Men det var ju inte lätt, hittade denna som jag inte vet något om.
[länk]
Hej! Några år har gått sen du skrev här och undrade över kolsyrat vatten funktionen i dörren. Vi har exakt samma uppsättning kyl och frys (fr 2007 och Husqvarna men det var väl samma?) och nu krånglar kolsyrat vatten funktionen och vi, hela familjen, blir förtvivlade. Vill inte heller ha mer maskiner på bänken och sen sätta in och kyla ner i kylskåpet, alldeles för knöligt. Så min undran: har du hittat något kylskåp med kolsyrat vatten i dörren? Tacksam för kommentar! Agneta
 
A
M Megumi skrev:
Hej! Några år har gått sen du skrev här och undrade över kolsyrat vatten funktionen i dörren. Vi har exakt samma uppsättning kyl och frys (fr 2007 och Husqvarna men det var väl samma?) och nu krånglar kolsyrat vatten funktionen och vi, hela familjen, blir förtvivlade. Vill inte heller ha mer maskiner på bänken och sen sätta in och kyla ner i kylskåpet, alldeles för knöligt. Så min undran: har du hittat något kylskåp med kolsyrat vatten i dörren? Tacksam för kommentar! Agneta
vad krånglar det kanske går att fixa
 
electroluxaren skrev:
vad krånglar det kanske går att fixa
Det är själva kolsyran som inte kommer med, bara rent vanligt kallt vatten just nu. Så vi hoppas det går att reparera/renovera. Det är vårt första alternativ, att försöka få hit den tekniskt kunnige killen som installerade det och se om det behöver rengöras "bakom" eller liknande. Ville mer höra om det var någon som hittat ett alternativ för en dag kommer det väl att behövas. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.