Hej,

Jag har ett kylskåp Husqvarna QR2349FX. Är 2 år gammalt och har fungerat hur bra som helst fram till för några dagar sedan. Nu står alla varorna ute (tur att det är relativt svalt väder just nu).

Saken är den att helt plötsligt varnade kylen att det var varmt inne i kylen, när det är över 12 grader går larmet. Nu 4 dagar sedan har det varit samma sak hela tiden, temperaturen håller sig mellan 10-14 grader.

Jag har testat att stänga av kylen ett tag och jag har testat att ändra temperaturinställningarna. Inga sådan enkla saker löser problemet.

Jag har läst i ett annat forum om lite äldre modeller från Husqvarna som haft stult där det löst sig genom att byta en kondensator på kretskortet. Frågan jag ställer här är nu om mitt fel kan vara relaterat till samma typ av kretskortsfel?

http://www.viivilla.se/forum/kok/kok/kylskap-6560

För mig låter det mer som att kompressorn inte klarar av att sänka temperaturen. Men det kanske beror just på att kompressorn inte får rätt styrning?
 
Vet ingenting om just denna modell, men om det "fysiska" är i sin ordning (kompressor, avfrostning, kylmedel) så ligger troligen felet i kretskortet. Dom flesta fel borde en servicetekniker med lite utbildning kunna laga på plats! För det kan ibland vara en enkel komponent eller rent av glappkontakt.

Men utan en servicemanual med kretsschema är det svårt, speciellt när den fungerar lite - det hade varit enklare om den inte fungerat alls.
 
våran nya kyl gjorde på detta viset dom bytte hela maskineriet invändigt, Men detta hjälpte inte så dom fick byta ut både kyl och frys.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.