Jag ska byta kök och skulle vilja ha kyl och frys med samma lucka som de övriga skåpen. Har tänkt att köpa ett ek, ikea kök. Problemet är att jag inte har hittat några sådana som är stora och rymliga med självavfrostning. Är det någon som vet något som uppfyller mina önskemål?
 
Beror ju lite på vilken prisnivå du tänkt dig också. Ikea saknar ju tyvärr fullhöjds kyl och fullhöjds frys för inbyggnad. Siemens har fullhöjds som jag tror går på runt 10' / styck.

Vi kommer att köra på en Ariston frys som är ~120 cm hög och sedan en kyl från Ikea som är lika hög. 5500 kr + 2990 kr landar det på. Alternativet var att köra 2 st av Ikeas kombinerade kyl/frys. En kompressor per enhet (dvs reglerar man temperaturen för kylen så reglerar man frysen samtidigt:mad: ) samt att frysdelar kändes väldigt opraktiska.

Hur det är med självavfrostning har jag ingen aning om.
 
Har bara hittat en leverantör som har fullhöjds + inbyggnad (med kökslucka) + avfrostning och det är Husqvarna. Kolla tretti.se.
 
Har hittat de från husqvarna men hittar inga ikea luckor som passar dem tyvärr då jag tänkt mig ett ekea kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.