Vi håller på att bygga ett Eksjöhus Lyckan och har börjat betala småsummor som t.ex värderingsman, handpenningar osv... Detta betalar jag via FSB-internetbank, och det slog mig att jag får ju inga kvitton då?
När vi sålde vårt förra hus hade det varit skitbra om man hade haft kvitton att minska reavinstskatten med, men om man betalat allt via internet då? Historiken fungerar inte flera år tillbaka, i alla fall inte via min bank.
Kan man bara skriva ut betalningarna som en skärmdump eller ska man behöva sponsra banken med 40:- varje gång bara för att "köpa" ett kvitto?
 
Hej.
Em skärmdump tillsammans med kontoutdrag borde räcka, jag gör så.
 
tror faktist att det räcker med en vanlig utskrift, dock så ska du kunna styrka den om dom vill, då räcker det emd ett vanligt kontoutdrag.

Har ni kreditivet hos FSB oxå ? då är det ännu lättare för dom att gå in och kolla ju.
 
Jag har ofta betalt resor via internet, och då har det räckt att jag skrev ut betalningsordern, genom att välja skriv ut i Arkivmenyn, och sedan faxat till företagen...
Det har alltid funkat så varför skulle inte skattemyndigheten acceptera det??

Men jag förstår ditt bekymmer då bevisbördan ligger på dig vid en eventuell tvist med skattmasen.. >:(
 
Strixx skrev:
Jag har ofta betalt resor via internet, och då har det räckt att jag skrev ut betalningsordern, genom att välja skriv ut i Arkivmenyn, och sedan faxat till företagen...
Det har alltid funkat så varför skulle inte skattemyndigheten acceptera det??

Men jag förstår ditt bekymmer då bevisbördan ligger på dig vid en eventuell tvist med skattmasen.. >:(
Rätt: Betalningsorder + Kontoutdrag fungerar perfekt ;)
 
Utskrift från internetbank är giltigt som kvitto.

När du skriver ut kvitto/kontoutdrag från din internetbank är det viktigt att det är spårbart. Oftast görs detta genom att den unika URL'en till kvittot skrivs ut längst upp/ner.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.