Spinner vidare på följande tråd lite gällande den lackfräs från Metabo som BoList annonserade för 591Sek. Efter att många användare fått sin order makulerad på grund av en felaktig prisjustering på deras web butik.
Istället för en sänkning från ordinarie pris med 591Sek så angavs totalpriset till 591Sek enligt information från användare av detta forum.
Väljer att bryta ut från tråden i detta ärende.

https://www.byggahus.se/forum/verkt...gstrad-med-tips-om-verktyg-till-bra-pris.html
Sidan 77.

Nu ligger det till så här i mitt fall;

Placerade en order på Lackfräsen till annonserat pris.
Erhöll ett email från BoList kundservice den 20/10 att dom försökt att nå mig flertalet gånger gällande att ett prisfel uppstått på deras hemsida som berörde min order. Erbjudande om nytt köp ges i mailet till ordinarie pris minus justeringen på 591Sek. (Tillägger att ingen försökt nå mig enligt deras email, hade dom försökt hade dom lyckats).
Valde att inte svara på detta då det angavs att ordern skulle makuleras den 26 Oktober om jag inte hörde av mig.

Den 22 oktober erhåller jag dock ett email med följande text:

"Din order är nu packad och skickas inom kort.
Ordernr: XXXX
Leverans från BOLIST-Lager med Lager-ID #XXXX
Orderdatum: 2015-10-14 XX:XX"


Med i brevet finns även en länk till mitt KVITTO som jag gladeligen sparat ned i PDF format innehållande min order och en slutsumma motsvarande 591Sek.

Vad gäller nu när jag trots allt har ett KVITTO på köp av en vara? Nu är vi stadiet att ordern är placerad, besked att den är packad och skickas snart samt att jag erhållit mitt kvitto måste ju betyda att köpet anses som avklarat och jag har rätten på min sida att erhålla just en Metabo Lackfräs till det pris som anges på mitt kvitto?

Någon av er andra som placerade en order som fått liknande email?

Eller är jag helt ute och cyklar? Väntar fortfarande med spänning på en AVI från posten! ;)
 
U
Det regleras i konsumentköplagen.

Fullgjord betalning tillsammans med kvitto innebär att avtalet är bindande. Det kan dock hävas av olika anledningar. En av dem är om köpet gjordes i ond tro. För att få igenom köpet ska du alltså inte ha förstått att varan var felprissatt när du la beställningen.

På sin hemsida hänvisar Bolist till diverse möjligeter att neka köp pga tex fel prissättning. Detta har de rätt göra, men bara INNAN köpet är fullgjort.

Rätten att få hem lackfräsen hänger alltså inte per automatik på att du har fått ett kvitto. Det är dock en bra början.

Har du fått ett trackingnummer?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.