Jag har ett Kvik kök från 2011 med inbyggda spottar i överskåpsbotten. Nu har en spottarna slutat att fungera, (så tre har slutat lysa pga seriekoppling) och dessvärre säljer Kvik inte dessa spottar längre så det går inte få tag i en ny enligt dem :worried:
Så frågan är om det finns ett alternativ till byta samtliga 11 spottar (så att det blir enhetligt) eller om det går att hitta en ersättningsdel/spot så att den går att laga på något sätt? Smidigast skulle vara att hitta en ersättningsdel eller en spot som kan användas till befintlig kabel kontakt och trafo. Om någon har förslag på lösning eller prisvärda ersättningsspottar så tar jag tacksamt emot.(y)

Bifogar bild på spot. Den har 12 diods led, är dimbar (dock ej nödvändigt), ca 50mm i diam, 7 mm på höjden inkl den svarta bottenplatta.

Det ska tilläggas att nu när jag granskat övriga spots så är det flera som har några dioder som inte fungerar. Så det kanske kan vara ett alternativ kanske att byta samtliga, men som då har samma storlek och kan använda samma trafo och kabelkontakt.:thinking:
 
  • LED-spotlight med 12 dioder, 50mm diameter och 7mm höjd på grått bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en dimbar elektronisk LED-omvandlare märkt med specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd LED-spot i köksöverskåp med 12 dioder, 50mm i diameter och 7mm hög.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En defekt dimbar LED-spotplatta med 12 dioder, ca 50mm diameter, för inbyggnad i köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lång-skott (i mörkret)...

Hittade du någon led-panel någonstans?
Jag behöver exakt den här led-panelen till ett badrumsskåp.
 
Det blev tyvärr en dyr lösning eftersom leverantören slutat att sälja just den här spoten (vilket är förståligt), men konstaterade att ny version av samma typ gick att beställa. Men det krävde en ny driver/trafo och efter att ha granskat marknaden i Sverige så visade det sig att den var mer än dubbel så dyr här jämfört med Danmark (dansk tillverkare) så jag beställde nya från Ultraluxshop.dk

Bifogar bild på artikelnummer hos leverantör.
 
  • Skärmbild av en beställningslista med artiklar för belysning inklusive ID-LED inbyggnadsspot, LED driver och förlängningskabel med priser i kronor.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.