Jag undrar om det är någon som har kviks mano-kök, vi ska beställa det tänkte vi, men det kan vara kul att få lite kommentarer och åsikter om köket innan det är dags.

Någon som har bilder pås sitt kök?

Blir luckorna väldigt skitiga utan handtag?

Blir det väldigt blankt att ta blanka luckor när det inte är några handtag som "tar ner" blankheten?

Vad har ni valt för bänkskiva?
 
Hejsan

Jag har just köpt ett Kvik Mano högblank. Vi håller på att skruva ihop de sista bitarna. Kan inte säga att jag har någon erfarenhet av det än...

Vi valde 6cm ek-skiva. Det blir snyggt men en liten nackdel är att det blir ett lite kort avstånd mellan bänkskiva och överskåp. I alla fall om man vill att överskåpen skall vara i lnije med högskåpen.

/Daniel
 
Spännande, berätta gärna när ni är färdiga hur det blev?

Vi ska nog inte ha några överskåp. Vilken höjd blev det på bänkskåp+skiva? Har ni kapat sockeln?
 
Vi valde att ha 10 cm sockel. Bänkskivan hamnar på 96 cm höjd.
Vi får se när vi blir färdiga... phu!

/d
 
Vi byggde ett manokök i vår förra lägenhet och vi blev jättenöjda. Hade inte högblankt dock.
Här är några bilder
http://www.byggahus.se/forum/koek/71974-ett-ar-efterat.html
Vårt kök blev ganska mycket högre än standard och det funkade superbra trots olika längd på oss boende (190 resp 160).
 
Daniol...vi komer också att landa på 10cm sockel tror jag, eller kanske 9.
 
pitufina..sååå snyggt, så vill vi också ha!!! Men mörk bänkskiva! Jag skulle gärna ha valnöt men tror inte det bli så snyggt till MASSOR ekgolv (som jag tror vi ska ha)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.