Någon som kan berätta hur dessa tillverkare skiljer sig i åt.
I kvalitet? Pris mässigt ska de ligga i olika lägen (massiva luckor) har jag hört...sant eller falskt?

Vilken leverantör ska man ta? Alternativ (Malmö trakten)!?
 
T
Tja, om vi säger att Ikea och Epoq är billigast så kommer inte Kvik långt efter, i alla fall inte med sin billiga serie "Basic". Kvik ses nog som ett billighetsmärke.

Marbodal är mycket dyrare och inte har dom mycket bättre kvalitet!
 
Viktigast är väl att Marbodal levererar färdigmonterade stommer, medans Kvik levererar "platta paket". Jag tror även att du får större utbud på skåpstyper (höjder, inredningar, hörnlösningar, etc) om du väljer Marbodal. Eventuellt även fler lucktyper och stomfärger. Det är iaf sådant man kan kolla på, kvalitén verkar inte skilja jättemycket. Däremot verkar det inte skilja mycket mellan ett plats byggt kök och Marbodal i pris, men förmodligen en hel del i kvalitet och känsla!
/Ulle
 
T
Hos Kvik kan man välja om man vill ha färdigmonterade stommar eller platta paket, kostar 200 kr per enhet att få monterat.

Själv valde jag platta paket, går lätt och snabbt att sätta ihop + att man sparar in en hel del pengar som man kan köpa annat kul för till köket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.