Någon som kan tipsa om var man i Stockholmstrakten kan få tag på kvalitetsvirke, furu b-sort? Jag behöver virke till fönsterrenovering. Pondus snickeri på Kungsholmen dök upp när jag Googlade, men i övrigt verkar det tunt? men det borde finnas fler ställen….?
 
Jag har fått bra furu genom Fredricsons trä. Är det inga mängder gör det väl inget att de inte är speciellt billiga för oss utan rabatter. Antingen beställer du på nätet från Calexico och hämtar hos Fredricsons, eller om du inte hittar det du vill ha kan du åka till Fredricsons direkt och prata med dem. Förvånansvärt trevliga och tålmodiga även mot småkunder som vill känna och klämma på brädorna.
 
smasagarna.se eller fetvedensvanner.com om du söker riktigt fett virke
 
Jag har sett tipset om småsågarna flera gånger och försökt gå den vägen. Om det bara är hemsidan som är stendöd eller om hela föreningen har somnat vet jag inte, men där finns tyvärr inte mycket att hämta. Synd, då det är precis det som vore bra för oss ”småsnickare”.
 
Hep Hep skrev:
Jag har fått bra furu genom Fredricsons trä. Är det inga mängder gör det väl inget att de inte är speciellt billiga för oss utan rabatter. Antingen beställer du på nätet från Calexico och hämtar hos Fredricsons, eller om du inte hittar det du vill ha kan du åka till Fredricsons direkt och prata med dem. Förvånansvärt trevliga och tålmodiga även mot småkunder som vill känna och klämma på brädorna.
Lysande, tack för tipset! Blir ett besök i Skogås😀👍
 
F fribygg skrev:
smasagarna.se eller fetvedensvanner.com om du söker riktigt fett virke
Tack för tipset! 🙂👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.