Jag ska köpa in en del tillfällig byggström till ett större bygge och undrar om någon har erfarenhet om vilken produkt som håller bäst kvalitet? Det skiljer ju en hel del i pris men följer verkligen kvaliteten priset i detta fall?
Funderar på följande tillverkare: Garo - Bygg-ström - El-Björn
Det jag ska köpa är:
Undercentral stativ ute 63A
Undercentral stativ ute 32A
Elväska 32A
 
M
Vi brukar ha Elbjörn på undercentralerna på stativ och väskorna mestadels A-collection. Jag har svårt att tänka mig att kvalitetsskillnaden skulle vara så stor mellan dom olika centralerna. Principen är ju den samma.
 
  • Gilla
Xpopelle
  • Laddar…
Det spelar knappast någon större roll, skulle dom billigare vara lite sämre så har man ju råd att ersätta dom. Och efter alla år på byggarbetsplatser så har jag inte sett att någon har utmärkt sig, varken positivt eller negativt.
 
  • Gilla
Xpopelle
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Vi brukar ha Elbjörn på undercentralerna på stativ och väskorna mestadels A-collection. Jag har svårt att tänka mig att kvalitetsskillnaden skulle vara så stor mellan dom olika centralerna. Principen är ju den samma.
Ok, stort tack för din input!
 
E elmont skrev:
Det spelar knappast någon större roll, skulle dom billigare vara lite sämre så har man ju råd att ersätta dom. Och efter alla år på byggarbetsplatser så har jag inte sett att någon har utmärkt sig, varken positivt eller negativt.
stort tack för ditt svar, det uppskattas verkligen!
 
E
Har till och med sett Malmbergs.

Men sällan detta kan strula.
 
  • Gilla
Xpopelle
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Har till och med sett Malmbergs.

Men sällan detta kan strula.
ja ok, i detta fall är Bygg-Ström Ca.10000kr billigare än de andra två. Men det verkar som att det kan vara ok kvalitet ändå?
 
Jag är övertygad om att Bygg-Ström fyller sin uppgift, en fördel är ju att dom även saluför "reservdelar".
 
  • Gilla
Xpopelle
  • Laddar…
Eftersom Bygg-Ström är Malmbergs varumärke tar jag för givet att deras lösa reservdelar passar

Ps
Löken varför tog du bort ditt inlägg?
 
Redigerat:
  • Gilla
Xpopelle och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Eftersom Bygg-Ström är Malmbergs varumärke tar jag för givet att deras lösa reservdelar passar

Ps
Löken varför tog du bort ditt inlägg?
behöver man besiktiga (JFB etc) på nya elcentraler?
 
Nej, installation av tillfällig el brukar man inte besiktiga, men det kan vara en bra ide att någon får till uppgift att hålla ett getöga på elanläggningen så att man kan åtgärda ev problem innan det blir farligt.
 
E elmont skrev:
Nej, installation av tillfällig el brukar man inte besiktiga, men det kan vara en bra ide att någon får till uppgift att hålla ett getöga på elanläggningen så att man kan åtgärda ev problem innan det blir farligt.
Oki, toppen , tack för snabbt svar!
 
E
X Xpopelle skrev:
Oki, toppen , tack för snabbt svar!
Jordfelsbrytare är mycket viktig i en Bygg central då du drar mycket långa kabel sträckor utan att kontrollera.

Tillverkares anvisning gäller här och detta brukar vara märkt på jordfelsbrytare, vilket intervall som gäller.
 
  • Gilla
Wheelabrator och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Jordfelsbrytare är mycket viktig i en Bygg central då du drar mycket långa kabel sträckor utan att kontrollera.

Tullverkets anvisning gäller här och detta brukar vara märkt på jordfelsbrytare, vilket intervall som gäller.
Tullverket? :thinking:
 
  • Gilla
  • Wow
Wheelabrator och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.